Helgen som var

390770-486390770-487

Italiensk middag Downtown och drink på australienska haket "Bondi".

Downtown och på lördagen Pacific Beach.

La Jolla, lunch i Encinitas och glassbar i Laguna Beach.

Laguna Beach.

Laguna Beach och MARINES i Downtown! (nästan som fleetweek i SATC).

Solnedgång i Coronado.

Downtown och middag på "The Cheesecake Factory".

Fullspäckad och rolig helg har det varit! (Inte för att någon därute verkar bry sig men jag berättar väl ändå. Bitter? Nejdå, fortsätt gärna skriva noll kommentarer, börjar nästan uppskatta känslan av att prata med en vägg. Tack vänner, jag saknar er med!)

Fredag:
Fri från skolan och underbart väder! Chillade vid poolen lite innan vi åkte ner mot Downtown för lite middag på en italiensk restaurang (Tack mamma ♥). Vi delade på en flaska vin och åt lite pasta, den där skaldjurspastan var bland det godaste jag ätit här i San Diego. Gick sedan och tog en drink på en australiensk bar som heter "Bondi", skönt ställe och god mojito.

Lördag:
Värmebölja, högtryck och värmerekord var ord som nämndes på morgonnyheterna och det stämde. Hela helgen bjöd på närmare 30-gradig värme! På lördagen gick vi upp tidigt för att hyra en bil och åka uppför kusten. Stannade till i Pacific Beach och La Jolla här i San Diego och sedan åkte vi uppåt i countyt och åt god lunch på ett franskt café i Encinitas (åh, getostsallad som nästan bara går att få i Frankrike!). Sedan åkte vi längs med kusten upp till Laguna Beach och stannade till där för lite gelato, mingel på fullsatt soldränkt strand och för att njuta av den fantastiska utsikten. På kvällen gick vi på bio, såg "Smart People", och åt sedan en pizza - en riktig amerikansk kväll!

Söndag:
Varmt, varmare, varmast. Tog oss ut till stranden på Coronado innan resten av San Diego gjorde detsamma. Låg och svettades i några timmar innan vi åkte vidare till "Las Americas"-outleten för lite shopping. När vi kom hem chillade vi lite i poolen och jag simmade några längder i det numera ljumna poolvattnet. På kvällen åkte vi ut till Coronade igen för att titta på solnedgången. Sedan lämnade vi tillbaka bilen och åkte till Fashion Valley för middag på "The Cheesecake Factory". Tog min första "doggy-bag", här snackar vi redigt amerikanska portioner som skulle räcka till tre personer. Milla köpte med en "Chocolate mousse cheesecake" bara för att alla cheesecakes såg så himla goda ut trots att vi var så mätta så vi sprack.

I måndags åkte mitt besök till L.A. men de kommer tillbaka ikväll för en sista dag i San Diego innan de åker hem på torsdag morgon. Själv har jag haft ett midterm i reklam som gick åt h-vete och imorgon ska jag hålla tal om bloggar. Det var väl det.
Bye!

Kommentarer
Postat av: Madde

HAHAHA JAG ÄR INTE DIN VÄN MEN JAG SKRIVER ÄNDÅ, JAG älskar din blogg! du kanske borde fundera på journalistik? eller det kanske e just det du pluggar..har för mig att du pluggar nåt annan inom media..Jättefina bilder tar du och du verkar va en väldigt sund tjej! jag har frågor angående plugg i san diego, jag skulle inte kunna få maila lite frågor till dig? Kram/Stockholmstjejen Madeleine

2008-04-16 @ 16:35:03
Postat av: Frida

Madde: Ah, wow vilken komplimang, tack tack tack! Pluggar media och har forut funderat pa journalistik men nu lutar det mer at pr-hallet. Du far garna maila fragor om San Diego, ska forsoka hjalpa dig sa mycket jag kan! Maila till [email protected]

2008-04-16 @ 19:20:27
Postat av: Anonym

Jag läser varje dag och saknar dig massor!!! :) Emmi

2008-04-16 @ 19:44:26
Postat av: Frida

Emmi: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Antligen =) Saknar dig med, vill se ditt hus! Kram

2008-04-16 @ 19:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0