Jag vet att man inte ska gå runt och hata...

390770-555390770-556

... men jag hatar italienska reflexiva verb. Det finns ingen logik (eller ja, det gör det säkert men inte f-n har jag fattat den i alla fall). Som tur var så va Pina på ett väldigt bra humör idag, hon bjöd till och med på choklad innan provet började och så hjälpte hon mig när jag blandat ihop nutid och dåtid på de reflexiva verben. Det blir lite virr-varr i hjärnan ibland när man lär sig ett nytt språk på sitt andraspråk, man blandar ihop termer med varandra liksom - passato prossimo, present tense, vad är vad?

Annars har jag bränt mig för första gången här. Men bara på vänster sida, väldigt snyggt. Så går det när man råkar somna under solens värmande strålar. Och så går alla mina tankar till min vän som ligger nerbäddad i vita lakan och skäller på sjuksköterskorna över att de serverar rostad formfranska på en hjärtavdelning. I morse fick hon grovt bröd, det lönar sig att var hård. Du är så söt min darling, one of a kind.

Imorn är det fredag. Igen. Vart tar veckorna vägen?
Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men till middag fick hon minsann vitt bröd igen. hon kommer vara en tjockis efter denna vistelsen. imorgon ska jag få börja gå igen. usch. scary. Puss/c

2008-04-25 @ 22:53:03
Postat av: Frida

Darling, tjockis är nog det sista du kommer bli.. nånsin. Ta de lugnt bara så ska det nog gå bra! Pusspusspuss!!

2008-04-26 @ 02:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0