Komplimang?

Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte att en kille i min italienskaklass trodde att jag var betydligt yngre an vad jag ar. Han undrade om jag langtade hem och "efter att fa dricka" (hans citat och ja, han ar en fratboy) eftersom man ju i Sverige far det vid 18-ars alder. Detta betyder ju att han inte ens trodde att jag hade aldern inne for att fa dricka i USA, vilken ar 21. Han fick en smarre chock nar jag sa att jag ar 24. Ser jag sa barnslig ut eller ska jag vara glad over att vid 24-ars alder inte ens ser ut att vara over 20? Jag skyller pa att jag aldrig anvander smink langre i skolan eftersom solens stralar gjort att man ser ratt frasch ut i fejjan anda. Det kan ju vara en forklaring, vi sager sa. Madde lamnade annars varldens finaste komplimang har nedanfor, tack sa hemskt mycket!

Jag hann inte halla mitt tal idag, tiden rackte inte till sa det blir pa mandag istallet. Segt nar man satt hela dagen igar och memorerade. Aja.
Ikvall blir det en sista middag med bror och Milla innan de aker hem och lamnar mig ensam kvar. Om 29 dagar kommer min honey och om 43 dagar ar jag pa svensk mark igen. Jag borjar nastan langta lite, och da inte efter att "antligen fa dricka". Nej, nu ska jag ut i solen och slumra i lingvistikboken.
Ciao!

Ps. Ber om ursakt for uteblivna bokstaver, sitter i biblioteket. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0