Biopremiär

Idag blev det matinébio och In n' Out burger med min roomie Katie och hennes kompis Melanie. Vi såg "Definitely Maybe" som är en mysig liten kärleksrulle, ett tips för er kärlekskranka när den kommer till Sverige. Att bion kostade 6 dollar var ju ett plus, haha, det blir absolut mer bio!

Igår frågade roomie Leonel vilka uppfattaningar vi svenskar har om amerikaner. Jag svarade att vi ibland kan tycka att de är lite "full of themselves" och att det är skrämmande vad lite de vet om resten av världen ibland men att de ändå förväntar sig att folk ska veta mycket om dem. Han höll med delvis men påstod att anledningen till att de inte vet så mycket om världen är för att landet är så stort och de har fullt upp med att hålla koll på sig själva. Bla bla bla, intressant diskussion var det i alla fall även om jag inte riktigt fick honom på min sida. Sen bjöd Siham på en "Strawberry shortcake" som består av en slags sconesmuffin som man delar och fyller med sockermarinerade färska jordgubbar och vispad grädde - en dessert precis i min smak.

Älsklingen överlevde kryssingen, och det bästa av allt - han köpte med ett kilo häxvrål till mig. Kan man annat än älska karl!?
Ciao!
Ps. Jag blir lite rädd när jag kikar igenom Melodifestivalbidragen på SVT's hemsida. Får verkligen hoppas att de som gått vidare, och inte går att titta på, inte är riktigt lika anskrämliga. Hjälp. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0