Det går bra nu

Idag var en bra dag. Fick 24 poäng av 25 möjliga på mitt första tal, medel låg på 20 - yey. Sen fick jag högsta pott på en inlämningsuppgift i lingvistiken - också yey. Lite stolt över mig själv faktiskt! Nu får vi hoppas på att jag haft turen med mig på Advertisingprovet med som jag får tillbaka imorn, hoppas hoppas.

Vad tusan är det som händer med vädret här förresten? Säger dom inte att det alltid är fint väder i San Diego eller? Vilken lögn, nu har det varit mulet hela veckan, ge mig solen tillbaka! Får verkligen hoppas det blir bättre tills Emmi kommer vilket närmar sig med stormsteg, en och en halv vecka kvar.

Igår fick jag bevis på att Amerikaner inte vet något om vad som händer i världen. Farliga Pina lovade bort tre extrapoäng till den som kunde berätta om gårdagens största händelse. Jag var den enda som fattade nåt men hittade inte riktigt orden att säga det på italienska men fick i alla fall en extrapoäng för att jag lyckades haspla ur mig "Cuba.." - "Of course it had to be a Swede who new the answer", sa hon. Trodde vår relation skulle växa lite där men nej, det var att hoppas för mycket. Pina är fortfarande en pina...

Det var väl allt "spännande" som hänt tror jag.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kanadensare kan inget de heller, jag var också den som upplysa dem om Castro. Det är tur vi svenskar finns att uppdatera dessa underbart härliga men konstiga nordamerikanerna haha

2008-02-21 @ 12:20:48
Postat av: Frida

Haha, jag vet! Det är lite läskigt tycker jag. Leonel här i huset försöker ursäkta sig hela tiden med att "i USA där jobbar man så mycket och det är därför det är ett sånt starkt land" och det är därför de inte har tid att uppdatera sig tydligen. Jo, tjena, ändå har han på något magsikt sätt alltid koll på hur senaste L.A. Lakers matchen slutade.. konstigt det där. Igår sa jag ifrån och att jag inte köpte hans dåliga ursäkter längre, "I Sverige jobbar vi också". Tror han blev lite stött, haha.

2008-02-21 @ 16:35:09
Postat av: sanna

Hahaha u go girl, de tror de är så himla viktiga och har såååå mycke att göra, men vi i sverige vi sitter bara och rullar tummarna haha

2008-02-22 @ 16:53:56
Postat av: Frida

Mmm, det är det de verkar tro i alla fall. Nötter!

2008-02-22 @ 17:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0