Första provet - check

Hade mitt första prov idag, i italienska. Var väldigt nervös innan men det gick helt klart över förväntan, kändes som det var ganska lätt (eller så hade jag pluggat bra höhö). Det värsta av allt är att pressen aldrig släpper när man läser fyra kurser omlott, hemma kan man liksom släppa skolan för en helg efter en tenta men här bara rullar det på. Nu ska jag dyka in i Advertising-böckerna istället samt hitta ett ämne för mitt nästa tal i Comm-kursen. Jag är trött.

Invigde gymmet idag, 45 minuter på någon trampmaskin senare var jag dyblöt men det kändes skönt! Blir mer peppad när lokalerna är fräscha och det står 90 andra runt en som kämpar på som en själv.
På tal om mat känns det av någon anledning som jag äter nyttigare här än hemma. Har hittills bara tryckt i mig en hamburgare (kvällen jag anlände och det var självklart en In n' Out burger, lika god som ryktet säger) trots att det finns hamburgerhak i varje hörn känner jag mig inte sugen. Kanske blir man lite äcklad av all smält ost på tv eller nåt. Men det går ju att äta gott här, grönsakerna är fräscha, det finns färska bär till yoghurten på morgonen och idag åt jag jordgubbar med mjölk till lunch - smakade nästan som svensk sommar. Sen har dom fattat det här med Bagels här, finns alla möjliga varianter från fullkorn till blåbär, när ska Sverige snappa upp det måntro?

Såna där blommor vi kallar exotiska i Sverige. Och vår livrädda lilla husödla.

Kom idag fram till något väldigt revolutionerande(?). Att man i det här klimatet och den här miljön mår mentalt så mycket bättre än hemma i gråa Sverige. Hade det inte varit för den underbara miljön tror jag också att jag saknat Sverige mer, här tänker man inte så mycket på det. Man njuter mest av att gå på en skola som är som en park (det finns till och med en liten damm där fiskarna simmar och sköldpaddor solar på stenarna runtom!), kunna cykla till skolan i klänning, sola i gräset mellan lektionerna och svettas vid poolen.

Ja, jag har alltid haft en fetisch för blått vatten och pooler. Nu vet ni.

Oj vilket pepp pepp inlägg det blev men jag känner mig ganska nöjd som det är - förutom att skolan tar upp alltför mycket tid och ork, men det är väl därför jag är här. I guess. Imorgon har jag varit här en månad, känns väldigt konstigt vad snabbt det går.

Ciao i miei amici!

Kommentarer
Postat av: em

Kan det bli bättre än jordgubbar och bagels tro?? :)
I dag anlände min california guide, kul tycker jag! Kram kram

2008-02-13 @ 18:23:04
Postat av: Frida

Tveksamt hörru, best lunch! Härligt med en guide, den lämnar du väl hos mig sen =) haha Kram kram

2008-02-14 @ 02:13:59
Postat av: Anonym

åhhhhhhhh du är så fin och bra puss/c

2008-02-14 @ 16:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0