Hillary Clinton at SDSU


Kön börjar väl nånstans därborta.. och fortsätter ner där.. och så framåt.. sen var vi alla inne!

11.15 ställde jag mig i kön. 12.05 joinade Anna och hennes kompis Katie. 12.30 började dom släppa in till Cox Arena. 13.00 började en massa lokala politiker prata. Sen blev det tyst i en halvtimme och vid det här laget hade många i publiken, liksom jag, tröttnat lite på att vänta och började kastade runt pappersflygplan i lokalen, göra vågen, skämtade om att hon kanske inte dyker upp trots allt och äta nachotallrikar för att sysselsätta sig. 14.15 dök Hillary upp. 15.15 var hon klar. Det blev en jäkla massa väntande den eftermiddagen.

Det roliga var att det var precis som det ser ut på tv. Allt som går att göra ett event av det gör dom i det här landet, allt för att fånga ett intresse även hos dem som kanske inte är så intresserade av politik. Innan fick man fylla i en blankett "så att dom visste vilka som var där inne" (så nu kommer jag väl bli Clinton-bombarderad i mailen), folk hade skyltar, det såldes pin's, folk skrek och applåderade åt hennes fantastiska förslag. Hon kommer få fullt upp Hillary om hon blir president, mycket lovande hit och dit. Men det hela var en ganska kul upplevelse, en riktigt amerikansk sådan och jag kommer förmodligen aldrig mer få vara med om det.

Det här med sjukförsäkringarna förresten är ju helt bissart i USA. 40 miljoner amerikaner har inte ens någon och tydligen är det så att om du nu har en men drabbas av exempelvis cancer kan försäkringsbolaget efteråt dra sig ur och inte vilja betala ut några pengar. Helt sjukt är vad det är.

Här kan ni titta på min fantastiska video som jag filmade ihop (ha överseende med kvalitén, jag är ganska stolt över att jag ens fick upp den på YouTube haha) jag vill ju att ni också ska fatta stämningen lite!

image119

Hon var ganska kort.. och bar blått.

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0