Mindre spännande vecka

Den här veckan har inte varit särskilt spännande och därmed mindre frekvent uppdatering här. Såvida ni inte är intresserade av vad jag ätit, hur många gånger jag tränat (tre förresten - yes) eller vilken tid jag gått och lagt mig? Nej just det. Men jag måste ändå säga att jag faktiskt klarade ett godkänt resultat på den ödesdigra reklamtentan. Hade förresten en mindre "Cops" -upplevelse igår på väg hem från skolan, två polisbilar hade stannat nån skruttig van längs med vägkanten, på trottoaren satt en man med huvudet mellan benen (såg inte helt nykter/opåverkad ut), just like on tv haha. Sen såg jag en amish-man i affären idag. Det här börjar ju för tusan likna USA!

Ikväll blir det lugnt, vädret har varit skit den här veckan (men solen kommer igen nästa vecka såg jag) och regnet verkar inte ge sig än så jag har ingen större lust att ge mig ut på min cykel. Ska baka lite brownies, läsa, kolla några avsnitt "Big Love" och äntligen se den omtalade "Juno". Måste ju ladda lite inför Oscar's evening på söndag! Imorn blir det häng med Anna, vill åka till Fashion Valley tror jag, lite shopping, kanske en bio och på kvällen lite party Downtown. Ah, vi får se! Nu är det helg!.. och jag har prov på måndag.. skit.

390770-179390770-178
Vilken hög ska jag välja tro.. hmm..

Jag strejkar totalt amerikanska VOGUE från och med nu. Bläddrade igenom  senaste numret, med en nästintill oigenkännelig Drew Barrymore på omslaget. Efter att ha konstaterat att redaktörshälsningen från Miss Anna Wintour inte kom förrän på typ sidan 150 kan man ju räkna ut med lilltån vad resten av tidningen kommer att bestå av - sida efter sida med reklam, aka handledsvärk. Att det var deras "biggest spring issue ever" med 660 sidor säger egentligen bara att annonsavdelningen jobbat på bra och håvat in annonsör efter annonsör. Dessutom är amerikanska VOGUE oerhört ospännande och intetsägande (tacka vet jag franska, italienska och brittiska). Inte för att jag är så dum att jag tror att andra amerikanska tidningar har markant mindre reklam men US VOGUE gör det så tydligt så därför blev det istället "Harper's Bazaar" och "Vanity Fair" med deras Hollywoodissue.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0