Resesugen

Eftersom jag blivit avrådd, inte bara en gång utan ett flertal, från att åka till Mexico - blond och blåögd är en farlig kombination där tydligen om du vill komma hem helskinnad - får jag tänka om angående Spring Break. Jag är sugen på Hawaii. Kläckte idén till Anna och hon verkade intresserad så vi gick för att kolla flygpriser och de visade sig vara relativt överkomliga! Hoppas alltså på Hawaii - hur coolt vore inte det!?

Det finns så många platser jag vill besöka nu när jag ändå är på den här sidan Atlanten och det känns ju verkligen som man ska ta chansen nu, vem vet när man kommer hit nästa gång? Relativt snart ska jag och Anna försöka ta oss till Grand Canyon som vore väldigt häftigt att se. Tyvärr tar bilvägen ungefär åtta timmar från San Diego så vi får kolla på lite alternativ. Sen är det ju Las Vegas, Los Angeles, San Francisco (roadtrip längs Californiens kust vore ju drömmen), New York.. so many places, so little money kan man väl säga. Los Angeles och New York är ju spikade och de andra platserna får man väl bara hoppas på. Får väl börja leva på nudlar, eller nåt. Men samtidigt är ju samtliga ovanämnda platser jag alltid drömt om att besöka, någon som har en trisslott över att skicka?
image129
Det är verkligen något som spökar i min kropp, känner mig inte alls frisk men det är väl kanske inte så konstigt när det känns som halva skolan går runt med någon slags förkylning och det hostas och fräser överallt. Bara att pallra sig på lektioner ändå, här behöver du läkarintyg för att få giltig frånvaro.
Idag har våran städerska varit här, fantastiskt det där när hela hemmet luktar rent utan att man själv lyft ett finger.

Aloha!

Ps. Missförstå mig inte, San Diego är också som ett paradis på jorden och många skulle väl göra mycket bara för att få komma hit. För mig är det redan en dröm att bara få vara i Californien men man vill ju passa på att vidga sina vyer ytterligare, om inte för att ha något att berätta för sina barnbarn när man blir gammal som man brukar säga. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0