Slut som artist

Igår kväll somnade jag bokstavligt talat i Advertisingboken klockan halv tio på kvällen. Fast jag absolut inte fick, har inte alls koll på allt material som ska vara i huvudet till provet imorgon klockan åtta (ja, idag för er vänner). Vaknade en timme senare, skitförbannad på mig själv, och då var det ju bara till att ge upp och gå och lägga sig. Idag tog jag med boken för att läsa på rasten mellan lingvistiken och italienskan. Satte mig i en av de livsfarligt sköna fåtöljerna som finns i biblioteket och gissa vad - somnade igen i boken och vaknade, ännu mera arg på mig själv, av att älsklingen ringde för att säga god natt. Det var ju passande, god natt. För att klargöra exakt hur trött jag är kanske det ska tilläggas att jag aldrig varit särskilt bra på att sova eller ta powernaps på dagarna, kan helt enkelt inte somna dagtid så detta måste ju innebära något. Jag är helt enkelt slutkörd. Kanske är det för att kroppen fått en chock av att den plötsligt får lite motion, japp tränade idag med! Inte vet jag men jag satsar mer på att min hjärna är väldigt trött på att plugga.
Alla de som säger att det är en piece of cake att plugga i USA vet jag inte var de varit, på den här skolan är det absolut inte så. Inte det att nivån är särskilt hög eller högre än hemma utan för att det ständigt är något som måste skrivas, läsas eller förberedas. Sen att mitt schema är typ det sämsta jag varit med om gör ju inte saken bättre. Jag är hemma varje dag runt fem och så ska man då börja med läxor (ja läxor, låter ju som högstadiet eller nåt), usch.

Var tvungen att inhandla en 7-days-a-week-planner för att kunna hålla reda på allt. Mitt rum höll på att bli tapetserat med post-it lappar med saker som måste göras.

Fick ställa in den planerade basketmatchen ikväll som hade varit ett skönt break från böckerna. Så nu sitter jag här med min starbuckslatte och peppar inför vad som kan komma att bli en väldigt lång natt och en väldigt tidig morgon. Om jag inte somnar förstås.

Buona notte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0