Back to school!

Knatade iväg 07.15(!!!) till skolan imorse för första lektionen klockan åtta - Principles of Advertising och den verkar lovande. Första lektionen var inte alltför ansträngande dock, vi såg en film som hette "Sell & Spinn - a history of advertising", tog lite anteckningar och sen var det slut.
Gick sedan iväg för att handla boken till kursen i skolans bokhandel, och oj oj oj. Det ringlade köer genom hela lokalen, helt galet! Och så kostade bokj-veln $120 dollar! Tur för den att den ser ganska rolig ut. Dom hade dessutom ett stort utbud med pärmar, block och mappar som det stod SDSU på, ganska kul idé tyckte jag och tog ett 4-ämnesblock.

Dock fattar jag inte deras kurssystem här, finns ingen logik i det! Här är det också så att man får "crash classes". Det fungerar så att om man önskar gå en klass men inte lyckades hinna registrera sig på den/få plats kan man gå till lektionen ändå och hoppas på att läraren tar emot "crashers". Det är liksom the big thing här och alla pratar om att de crashar klasser - kanske jag med får börja göra imorgon eftersom en av de klasser jag registrerat mig på (Advertising Campaigns) fick jag inte gå pga att man behövde ha gått en särskild kurs innan man tog den här. Läraren kastade ut mig och några fler innan det hann börja haha. Bara att lämna lokalen.

Sist på schemat varje dag utom fredagar har jag italienska. Ska bli kul att äntligen lära sig grunderna så jag klarar mig lite bättre när vi är i Schweiz. Först satt vi dock och väntade på läraren i en halvtimme, som blandat ihop dagar och tider utan att hon själv visste om det. Hon är och ser ut som en riktig italiensk kvinna - kort, bastant och pratar högt och mycket om ingenting. Mina klassiar tyckte det var coolt att jag var från Sverige - yeah!

Jag kommer förresten bli schizofren snart. Jag är registrerad på skolan som Karin, eftersom mina kära föräldrar satte Karin framför Frida i mitt pass, och alla ansökningar man gör måste man skriva i den exakta ordningen som står i passet. Håller på att bli en Karin här i USA. Man känner sig ganska liten på ett så här stort campus förresten. Det är folk precis överallt! Och så lilla jag...

Något jag uppskattar här är att alla lärare lämnar ut ett "syllabus" som visar hur hela terminen ser ut med läsanvisningar och när uppgifter ska lämnas in. Vissa lärare gör det i Örebro och det är alltid uppskattat med struktur. Det kommer nog ta ett tag att komma in i rytmen att ha läxor varje dag, det har man ju inte haft på ett par år men det ska nog lösa sig. Och alla jäkla midterms var fjärde vecka, suck.
Jag förstår inte varför det ser ut som alla ramlade ur sängen och gick till skolan i pyjamasen här. Luvtröjor är typ lag och så ett par mjukisbrallor till det så verkar de vara klara att gå till skolan. Mina roomies säger att det beror på att det är "kallt" - när det blir varmt åker kjolarna fram och man ser tydligen inte skillnad på om de ska till skolan eller ut på party (jag tvivlar fortfarande på att det kommer bli en så drastisk skillnad). 

Denna bilden är tillägnad mamma och pappa - se vad jag äter!

Imorgon är det Oral Communication, Introduction to Language och Italienska på schemat. Kanske crashar spanskan, beror på vad Örebro Uni. säger om saken.

So long!

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du bara äta sådant kommer du ju se ut som ett streck när du kommer hem, glöm inte äta en cupcakes alá frida eller två eller fyra
puss /babyyyy

2008-01-23 @ 14:02:53
Postat av: calleballe

Hit vill jag åke när jag kommer! Har du redan varit där kanske!?

Las Americas Premium Outlets

Directions: Take the San Diego Trolley?s Blue Line South to the San Ysidro/Tijuana stop. The shops are located across the bridge less than a 5 minute walk. Bus routes 905 an 932 are also available to the center.

Take the I-5 south or 805 south to the Camino de la Plaza, the last exit before the international border. Turn right and head to 1-8th a mile. The Center is on the left hand side.

2008-01-23 @ 21:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0