Dagen idag

Det värsta med att lära sig ett nytt språk, italienska, är grammatiken. Får panik när jag inte förstår och när vår lärare samtidigt är lite läskig och inte har ett särskilt pedagogiskt sätt att framföra kunskapen på blir allt så mycket jobbigare. Varför är inte grammatik en universell sak och lika för alla språk? Tänk vad mycket enklare allt skulle bli.

Fick tillbaka första läxan i Lingvistiken idag och, trumvirvel, jag prickade in högsta poäng! Yey! Lingvistiken är faktiskt förvånansvärt kul, kanske är det för att läraren är väldigt bra. Sen verkar han gilla mig också, haha.

Juicy-byxorna jag budade hem för en bra peng på e-Bay kom ända fram till dörren på tre dagar. Men det får bli första och sista "cargo-modellen", den enkla modellen är bättre.

Eftersom jag saknar en mugg köpte jag en söt från Starbucks. Den var så rund, fin och stor.

Inget regn och fräknarna frodas i ansiktet.

Fick en flyer om "Spring Break in Cabo". I wish.

Haft ovanligt många konstiga toalettupplevelser idag. Har råkat på spår, två(!) ospolade toaletter (euh!) och gick förbi en person som inte stängt dörren till sitt bås utan satt fridfullt och gjorde sin grej med dörren öppen (jag blev lite rädd och sprang ut igen). Why?

Två tjejer har inom de fyra senaste dagarna blivit överfallna inne i sina studentkorridorer på Campus. Som tur är klarade sig båda eftersom andra studenter lyckades skrämma bort männen men vad tusan! Här är man ju inte säker nånstans.

Jag måste köpa ett element till mitt kalla rum, filt och värmeljus funkar inte längre. 
- Hillary Clinton kommer till SDSU på fredag för att hålla tal. Ganska stort och jag ska försöka ta mig dit, vem vet när man får se en presidentkandidat live nästa gång.

Adios!


Kommentarer
Postat av: Anonym

önskelista inleds. jag önskar mig en mugg från starbucks när du kommer hem. önskelista slut, för denna gång!

2008-01-31 @ 12:14:14
Postat av: Frida

I fix, chefen.

2008-01-31 @ 18:43:38
Postat av: Anonym

ahhhhhhhhhhhhhhhhhh vad jag saknar dig. det är ialf den 1:februari nu!. bara månad 2 3 4 5 kvar sen kommer du ju hem.

2008-02-01 @ 00:19:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0