En ordinär dag under januarisolen

I natt hade L.A. världens oväder och de säger att det ska komma hit i helgen, vi får se. De hade lovat regn idag också men istället blev det varmaste dagen hittills. Åt lunchen utomhus på en bänk, solen brände genom jeansen och jag kunde sitta i linne och sola mina blekfisiga armar - fantastiskt!
Imorse försökte jag då crasha Principles of Journalism och jag fick skriva upp mig på en lista så än vet jag inte om jag kommer in på den. Dock blev jag väldigt irriterad på mig själv, vad f-n tänkte jag med när jag valde kurser? Varför registrerade jag mig inte på den här från början? Diskutera journalistik, det är ju som klippt och skuret för mig! Gah!
Sedan hade jag största föreläsningen jag nånsin varit på, en aula fullproppad med 500 studenter, inte en stol ledig i hela lokalen. Oral Communication (som jag inte vill läsa) är uppdelad i två delar, dels två lektioner i veckan där man är en klass om 25 personer och så en lektion i veckan som alla som läser kursen har tillsammans - alla 500 alltså. Varför är den här kursen så populär? Fattar ingenting, måste vara så att det är något slags kriterium att läsa denna kursen eller nåt. Sen gav läraren i Intro. to Language oss läxa över helgen - have a good weekend var det ja.

Här kommer lite mer bilder på campus, jag älskar denna skola! Det är som att gå runt i en park om dagarna. Första bilden är ingången till biblioteket, Love Library, och den andra är biblioteket från ett annat håll - biblioteket är gigantiskt och jag vågar inte ens gissa hur många datorer (eller böcker för den delen) det finns där inne. Tredje bara är på nåt. Sista bilden är ingången till trolleystationen och ovanpå där är busshållplatserna.

Här är lite bilder på de byggnader där jag håller till om dagarna. Den första är Arts & Letters där jag har Principles of Advertising (och förhoppningsvis Princ. of Journalism). Den andra är Adams Humanities där jag har Italienska och Intro. to Language. Tredje är på institutionen för Exercise and Nutritional Sciences där aulan för 500 personer gömmer sig. Sista bilden är Hepner Hall, där har jag inga lektioner men det är finaste byggnaden på skolan.

Jag har fått låna Roberts cykel (på obestämd tid?) så nu tar jag mig till skolan på högst tio minuter, bra skönt. Det som är jobbigt med att vara i denna stora stad är just avstånden, jag kan omöjligt ta mig ner till Downtown på cykel utan måste åka trolley en jäkla massa stationer i så fall. Och trolley vill man inte åka efter att det blivit mörkt, det är ju inte A-list människorna som åker med den om man säger så. Fram till för bara några år sedan hade San Diego i princip ingen kollektivtrafik alls, trolleyn byggdes för bara några år sedan så staden är uppbyggd kring att du har en bil (hello koldioxidutsläpp). De säger att man överhuvudtaget ska undvika att vara ute när det är mörkt vilket innebär att man känner sig väldigt begränsad. Bil är liksom ett måste nästan, suck säger jag och min cykel.

Pratade med älskling, Patte, Anna och söta/trötta Svea på Skype förut, dom ska på bröllop med medeltidstema imorgon och jag är faktiskt inte särskilt avundsjuk haha. Hoppas ni kommer över allihopa sen så ska vi göra årtiondets roadtrip längs med Californiens kust!
Förmodligen kommer mamma och pappa och hälsar på under påskveckan, det ser vi fram emot!
Micela ♥ - på måndag är det ett specialavsnitt av Gossip Girl här, Gossip Girl - Revealed! Det du! (Dom var ju förresten i Sthlm igår så om du varit på Sturehof hade du kanske fått se din kära Dan Humphrey haha).

Later!

Kommentarer
Postat av: Anonym

baby. jag visste inte att han varit här, då hade jag ju garanterat varit där, men jag har träffat min egen Dan istället idag och det var hur nice som helst.
saknar dig. ps. glöm inte skicka avsnittet till mig sedan ;) ds.

2008-01-26 @ 20:32:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0