It never rains in southern California...

Ovanstående rad nynnade min pappa fram för mig häromdagen när jag skröt om det vackra vädret, men det var ju verkligen att kasta sten i glashus. För de två senaste dagarna har det kommit skurar lite då och då och igår kväll drog en smärre storm in över staden som snabbt gjorde gatorna vattenfyllda (eftersom dräneringen inte är den bästa här av anledningen att, ja just det, det aldrig regnar...). Jag hann preicis hem innan hällregnet började men det blåste och smattrade mot rutan hela kvällen och på nyheterna visade dom bilar som inte kom fram på gatorna på grund av det höga vattnet. Även San Diego-borna resonerar som att det aldrig regnar, bevis på det var när Aussie-Anna skulle köpa ett paraply så fick hon till svar att de inte säljer några. Nähä. Men jag ska väl inte klaga, ni har det väl inte mycket bättre i Sverige har jag hört (ha ha ha) och när solen är framme kan det ungefär jämföras med en fin Maj-dag hemma. Det bästa av allt är att man kan ha på sig ballerinaskorna varje dag, det gillar jag.

Mitt rum är fortfarande såå kallt, snart har jag väl eldat upp alla värmeljus jag inhandlade. Igår kom IKEA äntligen förbi med mitt skrivbord så nu har jag en bättre plats än sängen att plugga på. Skruvade snabbt ihop bordet och den lilla minibyrån som får agera nattduksbord (jag är the master på IKEA-ritningar haha). Här kommer före och efter bilder för intresserade parter (mor och far).

Mitt schema är inte det bästa utan det är långa break mellan varje lektion, på tisdagar och torsdagar kan jag lika gärna åka hem emellan men idag hade jag och Aussie-Anna bestämt lunch, det blev mexikanskt. Jag fick tips på vad jag skulle beställa, han som hjälpte mig tyckte att jag såg lite vilsen ut... Sedan firade jag att jag fått mer lön än väntat med att inhandla skolans klädkod - en Statehoodie. Bilden bredvid visar skolans dagliga tidning som informerar om studentrelaterade ämnen (fick bl a reda på att fraternities Phi Kappa Theta och Sigma Pi stört ordningen i förrgår natt..) och den andra visar favoriten på Starbucks just nu, Iced Tea Lemonade Green Tea Non Sweetened, behöver jag säga att beställa på Starbucks kan vara en hel vetenskap?)

Jag har lite strul med mina kurser, eller inte strul men jag försöker byta bort Oral Communication som inte alls är vad jag trodde. Ska försöka crasha Principles of Journalism imorn, mailade läraren men han kunde inte garantera en plats så vi får se hur det går men jag håller tummarna. Försökte komma in på Principles of Public Relations idag men fick ett barskt nej från läraren som inte accepterade några crashers denna termin, trots att det enligt webportalen fortfarande finns enstaka platser kvar - suck!
Italienskan går lite långsamt framåt men det är kul. Läraren tycker mitt namn är väldigt exotiskt så idag fick jag skriva mitt namn (ja, här är det Karin) och staden jag bor i på tavlan och lära dom uttala det. Lite svensklektion på italienskan. Majoriteten av de amerikanska studenterna har verkligen ett roligt uttal, det låter som dom pratar amerikanska med italienska ord ungefär.

Den 29e februari får jag mitt första svenskbesök hit - ingen mindre än min buddie Emmi! Jippie! Då blir det förmodligen en tur med tåget upp till Los Angeles, ska bli kul att visa henne runt lite!

Nu säger dom på nyheterna att man ska bunkra upp med sandsäckar också, vad är det här? Är nog bara de som bor nära havet i och för sig men ändå.. jaha, får väl låsa in mig i helgen eller nåt.

Ciao!

Ps. Imorn blir ju idag för er men det får ni ha överseende med. Kan ju inte tänka på allt heller. Ds.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!! Ska bli så sjukt roligt att hälsa på dig Karin!! :) E

2008-01-25 @ 18:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0