San Diego city-tour

San Diego börjar verkligen leva upp till sitt rykte som America's finest vid det här laget. Eller varför inte som en av världens finest? Det är i ungefär samma takt som fräknarna börjar dyka upp på näsan som man på allvar börjar fundera över varför man bor i Sverige. Man spenderar halva året åt att klaga över vädret och längta till sommaren och när sommaren äntligen är där försvinner den lika snabbt igen och man faller återigen in i dvala. Här är himlen alltid blå och solen värmer även i januari.

Åkte med på ISC's city-tour idag som sagt och fick äntligen se havet och mer av staden - jag är numera frälst. Det är så fantastiskt vackert precis överallt här så det finns inte nog med ord för att förklara, det går nästan inte att beskriva ens med bilder. Känns fortfarande inte riktigt som man här är för allt ser ut som ett vykort och som man alltid drömt och tänkt att det ska se ut. Vart du än vänder blicken finns ett finare ställe än det förra och hela atmosfären är bara så skönt avslappnad, alla går bara runt och njuter hela tiden!

Här har ni min dag i bilder - behöver jag säga mer?
Först besökte vi La Jolla som är ett av de dyrare ställena att bo på i San Diego. Det ligger alldeles vid havet och till och med sälarna har en egen liten strand där de får vila i solen. I La Jolla ser man hela kustbandet med pirer som går ut i havet och bergen som följer kustlinjen. Därefter åkte vi till en utsiktplats varifrån man ser nästan hela La Jolla.

Sedan åkte vi vidare till Seaport Village som är ett mysigt litet område i hamnen, ganska nära Downtown, där det finns små mysiga butiker och olika restauranger. Vi delade på en riktig amerikansk pizza (och bad till och med om en doggybag eftersom allt inte gick ner i magen haha). Härifrån såg man bland annat de stora fartygen som tillhör marinen och bron som går över till ön Coronado.

Sedan åkte vi över bron och till ön Coronado (utsikten från bron är Downtown) som även det är en av de exklusivaste platserna att bo på i San Diego. Här är brottsligheten nästintill obefintlig och gatorna ser ut som hämtade ur den Amerikanska förortsdrömmen, här pratar vi alltså villor i miljondollarsklassen. Stranden var helt otroligt vacker och känslan av att få stoppa fötterna i mjukaste sanden var helt underbar - dock är havet fortfarande väldigt kallt. Hotellet med det röda taket är känt från flera filmer, bland annat spelade Marilyn Monroe in "Some Like it Hot" där, men det sägs att det spökar...



Jag är så avundsjuk på alla som har en bil och möjligheten att besöka de här platserna varje dag.. det vill ju jag också kunna göra! Avslutade min dag med att läsa lite vid poolen i solen - jag njuter till max varje dag.
Idag har det tydligen varit någon viktig match i amerikansk fotboll, varenda kotte går runt med "Chargers" outfit och skriker "Go Chargers" - själv vet jag inte ens om de spelar i högsta ligan men det antar jag haha. Imorgon är det helgdag här, Martin Luther King Jr. Day så skolan börjar inte förrän på tisdag och först då får jag veta hur det löser sig med mina kurser.

Bacio!

Ps. Jag hoppas ni förstår att det understrukna är länkar man kan klicka på och bilderna klickar ni bara på så blir de större. Bara så ni vet. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0