Sunny San Diego?

Det är historiskt dåligt väder, bokstavligt talat alltså. På nyheterna pratar de om att det inte varit så här mycket regn sedan 1916 och alla går runt o säger "this is supposed to be sunny San Diego?".  Snart börjar jag väl fråga mig själv samma sak. Det roliga är i och för sig att det inte regnar särskilt mycket, eller inte mer än vad det gör en helt normal vecka i Sverige, så allt är väl relativt. Men jag är ganska övertygad om att solen återvänder snart igen.

Jag kommer förmodligen inte komma in på Principles of Journalism, var och frågade idag igen och läraren lät väldigt tveksam till att det skulle bli några fler öppningar. Får väl stå ut med COMM-kursen. Fick förresten beröm av tjejen i bokaffären idag för min engelska. Hon fattade att jag inte var härifrån när jag bad om en "clicker" för bara en termin och inte för en hel livstid. Hon frågade var jag kom ifrån, "Sweden...", svarade jag "Oh my god, your english is so good!" - inte utan att man sträcker lite extra på ryggen då (och den har faktiskt blivit bättre på bara en vecka)! En "clicker" är en mojäng man behöver för att registrera närvaro och svara på frågor genom på COMM-lektionen som vi är 500 personer på. Jorå det är ju inte lite grejer att tänka på och fixa med men nu tror jag att jag har alla verktyg jag behöver för att klara mig igenom kurserna.
Mycket spännande - en "clicker"!
Har premiärtvättat idag och hittills har allt blivit rent och inget krymt, är ju inte de modernaste maskinerna direkt så jag får väl se om jag vågar stoppa ner kashmirplaggen i den där tvättmaskinen.

Har inte varit världens mest händelserika dag, pluggade i biblioteket mellan lektionerna och tog en latte på trevligaste Starbucks i Aztec Center - mmh, vi har två Starbucks på skolan!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Frida.. Ville bara berätta att jag har varit ute och lekt med pipi idag. I helgen pussade jag Calle massor fast han var orakad och sen fick jag sova nära honom, o vet du, det är skitväder i sverige med. Jag saknar dig massor och vill gulla med dig när du kommer hem.// nospuss från Svea

2008-01-29 @ 23:36:19
Postat av: Frida

Svea: Du är den enda som faktiskt får pussa Calle även om jag blir lite svartis! Hoppas du o pipi hade kul./Puss

2008-01-30 @ 02:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0