Today I went to IKEA

Idag har det ju då varit helgdag här i staterna och även jag har tagit det ganska lugnt såhär dagen innan skolstarten. Och vet ni vad, det regnade när jag vaknade imorse! Men solen dök upp igen på eftermiddan haha. Fast till och med regnet är annorlunda här, finare och lättare och himlen blir inte lika grå som hemma.
När jag gick genom campus på väg till trolleyn märktes det tydligt att alla amerikanska studenter kommer tillbaka från sina jullov nu. Många gick runt och bar på någon slags låda - kan det vara så att de förbeställt sina böcker? Who knows. Det här med att ha en hoodie som det står vilket universitet du går på, exempelvis SDSU, är stort här. Var och varannan har en så snart får väl jag också införskaffa en för att passa in i den amerikanska universitetskulturen. Och UGG's*! Kändes som varenda tjej man mötte hade ett par på fötterna - ja för de är ju perfekta när det regnar...

Begav mig sedan till IKEA. Har köpt skrivbord och stol nu som förhoppningsvis dyker upp snart med hemleveransen. Köpte även en filt (mitt rum är freezing!), en osthyvel, musmatta och lite ljus så nu börjar mitt rum faktiskt bli ganska mysigt. Åt swedish meatballs till lunch, lärde personalen det rätta uttalet på produktnamnen och köpte med mig knäckebröd, ost och bilar från the swedish foodmarket. Tack Ingvar Kamprad. Tack! Fantastisk idé det där du.

Sedan var min roomie Leonel snäll nog och skjutsade mig till en mataffär, Ralph's. Det är aldrig lätt att handla i andra länder, det vet jag, men här finns det ju så mycket konstiga saker och så många märken av allt! Bara att välja rätt mjölk blir plötsligt en hel vetenskap. Var ju självklart tvungen att köpa med mig vitaminvattnet som alla Hoolywoodtjejer går runt och dricker på bilderna. Tog smakerna XXX (som har massa antioxidanter) och Formula 50 (proppad med vitaminer), har bara hunnit smaka XXX men den smakade riktigt gott! Så ikväll "lagade" jag mat för första gången - nudlar och knäckebröd med smör! Nudlarna blev lite överkokta men det skyller jag på.. okunskap om gasspisar.. eh. Vem vet, imorn kanske jag vågar mig på pasta med tomatsås!? Det får duga så länge tills jag lär mig hitta bättre i mataffären, jag skulle behöva en personlig rundtur eller nåt. Men dom hade mycket "organic" och väldigt fräscha grönsaker och frukt så det verkar lovande!

Nu ska jag krypa under filten, dricka mitt vitaminvatten och leta runt bland alla kanaler - tror inte jag gått igenom alla än.

Imorn - back to school!
Hugs 'n Kisses!

*UGG's=En slags fårskinnstövel som var het för några år sedan, bl a tack vare Hollywoodkändisar, som nu gjort comeback. Varma och sköna men deras snygghetsfaktor kan väl diskuteras.


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha PLEASE köp ett par uggs till mig och buda hem *not*
Puss din baby

2008-01-22 @ 07:56:28
Postat av: Sanna

Hej Frida, det ser ut och låter som om du har det mycket bra! Det är likadant här, MASSA Uggs och massa collegetröjor med universitetstryck! Verkar vara a nordamerican thing:) Ha det bra!

2008-01-22 @ 14:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0