Grön och glad dag

390770-304
Efter mitt prov (ingen aning hur det gick men fick 47 av 50 på mitt förra tal, 39 var medel så jag har väl gått och blivit smartare än nånsin härborta) begav vi oss till mor och fars hotell som ligger i Old Town för att lämna av väskorna och fortsätta ner mot Downtown. Strosade längs med hamnen och åt lunch på en trevlig fiskrestaurang med utsikt åt kanalen och promenerade sedan vidare mot Seaport Village och Downtown. Sen var jag tvungen att ta trolleyn tillbaka till italienskan men det var en skön dag, så trevligt att få visa upp San Diego för mina föräldrar.

Har ju varit St. Patricks Day idag och då ska man tydligen vara så grön som möjligt. Annars har jag hört att dagen för de flesta mest är en ursäkt för att bli full, ungefär som Valborg och Lucia hemma alltså. Orka (pubertalt ord, förlåt) fira nåt när man inte ens vet vad det är som firas. Så gammal, grå och tråkig har jag gått och blivit. Ska skriva upp "get-a-life" på min att-göra-lista nu. Jag längtar efter springbreak som är om två veckor. Har inga fasta planer än men jag vet bara att jag längtar efter att få vara ledig.

Inser att jag låter lite bitter, ber om ursäkt för det. Det har varit en väldigt fin dag med mina föräldrar och solen skiner.
Happy days!


Kommentarer
Postat av: Therese

Tror du ändå kan vara glad för att du inte befinner dig på St. Patrick's ö... Valborg var helt klart det första jag tänkte på när folk här började "fira" redan i lördags! Och på väg hem från jobbet vid sex-tiden igår var det helt galet på stan, folk som raglade hit och dit med flaskor i högsta hugg... Behöver jag säga hur det såg ut idag på morgonen i studentkvarteren?? Ungefär som Kärlekslandet brukar se ut dagen efter Valborg... Men annars är allt bra här =) Du får gärna skicka över lite värme hit! Puss å kram

2008-03-18 @ 22:58:58
Postat av: Frida

T: Haha, jo jag kan verkligen tänka mig det! Rena rama hysterin förstår jag. Trevligt att du verkar trivas, det låter så på dina dagboksinlägg i alla fall! Ska se om vi kan dela med oss lite av solen.. Puss o kram!

2008-03-19 @ 06:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0