Roadtrip - Orange County och Las Americas

Det har varit lite mycket ett tag men nu är jag tillbaka! Vet inte riktigt var jag ska börja men det har varit några härliga dagar med mina föräldrar, får nog dela upp det hela. Det har varit roadtrip uppför kusten, besök på Sea World, goda middagar, beachen, outlet-shopping, hotellsömn... men vi börjar med roadtrippen!

I torsdags hyrde då mina föräldrar en bil för att lättare kunna transportera sig runt här i stan och vi gav oss ut för en roadtrip uppför Kaliforniens kustremsa längs med "the historic 101". Strandort efter strandort dyker upp och vi stannade till i Oceanside som ligger så långt norrut du kan komma i San Diego county ungefär. Sedan styrde vi kosan mot Laguna Beach för lite hamburgare på en äkta diner och sedan fortsatte vi in i Orange County till Newport Beach (och ja, det ser helt sjukt nog ut precis som det gör i O.C. för er som undrar). Jag tror bilderna får tala för sig själva, det är så himla vackert precis överallt. Laguna och Newport är så picture-perfect det kan bli, inte en trädkvist som sitter fel typ. Varför skulle man inte vilja bo där?




Stannade till i Laguna Beach (också känt från tv) för lite burger och strandspan.

När jag kom hem hade jag lite "Newport Harbor"-maraton för att återigen känna känslan av de fantastiska platserna jag får besöka. Lucky me.

På fredagen åkte vi istället söderut mot Mexikanska gränsen för ett besök på outleten "Las Americas". Gigantiskt shoppingområde med massor av butiker och en del saker till riktigt bra priser, åkte självklart inte därifrån tomhänt. På vägen hem åkte vi ut till Coronado men missade tyvärr precis solnegången. På kvällen blev det lite mexikansk middag i Old Town igen och sedan checkade jag in på mammas och pappas hotellrum.

                         Kan vara så att jag befinner mig i världens finaste och bästa storstad.
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

SÖTNOS. puss babe/c

2008-03-25 @ 21:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0