April's a glow, may not so..

Vädret har varit skit än så länge den här veckan. Tydligen är maj en av de sämsta månaderna i San Diego, därav det fina lilla ordspråket jag hörde på nyheterna (tror det löd så..) men det passar ju rätt bra eftersom fokus bör ligga på böckerna denna vecka istället för poolhäng.
Såhär i slutprovstider har jag blivit helt besatt av att ta slut på bläcket i mina bläckpennor. Av någon anledning har jag fått för mig att det kommer göra min packning lättare om jag tar med mig ett mindre antal pennor hem. Snälla nån Frida, försök slänga ett par skor kanske istället.
Det här kommer jag förmodligen ångra att jag säger när jag är i Sverige igen (och särskilt om jag fortsätter plugga till hösten eftersom jag säkert kommer klaga lika mycket då) men den svenska skolan är förjäkla slapp ändå. På en termin har vi ju i snitt fyra tentor men här skriver jag fyra tentor på en vecka, det är stress! Imorn har jag sista reklamtentan och sen kan jag sälja av mig den boken, på lördag italienska och nästa onsdag kommunikation och lingvistik.
Två positiva resultat idag med, läraren rättade om min lingvistiktenta så jag fick tio poäng till och så fick jag full pott på ett italienskaquiz. Lycka en mulen onsdag.
Sex fraternities ligger på suspendering (finns det verkligen inget bättre ord för "suspension" på svenska?) efter gårdagens lilla drogtillslag. Men har man band med Mexikanska drogkarteller tas det på redigt allvar.

Min vän är den modigaste jag vet. Jag beundrar henne så mycket för att hon fortsätter vara så stark. Jag tror inte jag riktigt förstår vad som händer och fin som hon är förstår hon om jag inte riktigt förstår. Direkt när jag kommer hem ska jag ta bilen ner till skåneland, dela hennes dubbelsäng och prata natten lång. Ska bara grilla med mamma och pappa först men sen kommer jag.

Nu ska jag dyka ner i böckerna igen.
Puss!

Ps. Älskling, snart kan man räkna dagarna på en hand. Ds.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Glad to see you are back on track
Pa

2008-05-08 @ 09:39:40
Postat av: Sanna

Hej, hur flög du när du flög dit? Jag sitter och kolla på biljetter men det är ju sjukt dyrt:) Ngt förslag påreseväg som kanske e billigare än NYC som mellanlandning?

2008-05-08 @ 18:55:07
Postat av: Frida

Pa: Jag försöker så gott jag kan! Så internationell du är i ditt språk =)
Sanna: Jag bokade genom STA Travel och flög Sthlm-Chicago, Chicago-San Diego! Mina biljetter var inte så dyra..

2008-05-08 @ 19:24:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0