Red Bull Airrace

390770-605390770-603
390770-604
390770-606390770-607


Efter vårat lilla möte tog jag mig Downtown och mot Seaport Village. Oturligt nog visade inte San Diego sin bästa sida idag, lite molnigt, men det var proppat med folk längs hela promenaden i Seaport ändå som också ville få en titt på de otroligt duktiga piloterna i Red Bull Airrace. För er som inte vet vad det är kan det väl kort förklaras som en flygtävling som går över hela världen (kommer till Stockholm för första gången nu i sommar) där några av världens bästa piloter tävlar i att köra en viss bana genom olika hinder på kortast möjliga tid. Det går fort och g-krafterna kan ibland ligga uppåt 10 i vissa kurvor! Var faktiskt väldigt roligt att se och för flygfantaster är det nog ännu roligare, men att se dom showa lite mellan racen var häftigt - upp o ner, runt o runt.
Filmade ihop en kass liten film med, här är den!

Nu ska jag öva lite på mitt tal och sen ska våran grupp träffas en sista gång och öva tillsammans. Kan inte fatta att det är sista vanliga skolveckan som kommer men det blir mycket plugg tyvärr inför alla finals.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0